vandaag gaan we down under - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu vandaag gaan we down under - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

vandaag gaan we down under

Door: Marian Lamers

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

03 Januari 2017 | Australië, Rockingham

daarom start de dag al vroeg. Nauwelijks zijn we klaar of de Emiraten laten weten dat we een flinke vertraging hebben. Balen, want we worden midden in de nacht opgehaald door Werner en Joy, nu wordt het nog later. Die moeten dat dus weten. Na opnieuw urenlang in de rij te hebben gestaan hebben we nog genoeg tijd om te face-timen met iedereen in Perth. Geweldig toch, de techniek staat voor niets.
De vlucht was verder prima, maar lang en in Perth was het ook weer lang wachten voor we de douane konden passeren. Na de warme ontvangt door Werner en Joy konden we de frisse nacht in. Op weg naar Rockingham werd het al bijna licht en Werner besloot maar gelijk langs de bezienswaardigheden en het strand te rijden ;-).
Nog steeds niet moe besloten we om 7.30 uur in de ochtend toch nog maar even te gaan slapen. Om half 11 stonden Kees en Gerrie al op de stoep, ha ha, slaap uit dus. Dat gaat een lange oudjaarsdag worden.
Na genoten te hebben van een tocht langs het strand en door Rockingham gaan we appelbeignets bakken bij Jack en Deb, voor de oliebollen konden we de ingrediënten onvoldoende bij elkaar sprokkelen. Vervolgens op naar de BBQ bij Werner en Joy, waar inmiddels nog meer mensen zijn aangekomen. Er lag een enorm stuk vlees op de braai, smullen dus. Na het vuurwerk op het strand was iedereen wel zo uitgeblust dat we eindelijk naar bed konden.

Een gelukkig en voorspoedig nieuwjaar voor jullie allemaal, wij hebben het al 7 uur eerder, dus het gaat een lang jaar worden.

Nieuwjaarsdag, alweer vroeg uit de veren. We gaan met Jack de kreeftenkooien leeghalen. Dat is nog eens wat anders dan de nieuwjaarsduik in het Gendtse zwembad. Na een flinke tocht wordt de eerste kooi opgehaald, er zitten zes dikke meisjes en een flinke jongen in. De volgende kooi blijkt leeg. Er zijn andere mensen geweest die zin in een lekker hapje hadden, maar voor eigen gebruik is de vangst groot genoeg.

Terug bij Jack en Deb hebben we de fietsen opgehaald en zijn heerlijk met Kees en Gerrie gaan fietsen langs de kust. Het is prachtig hier en we zien de eerste dolfijnen en pelikanen. Vandaag begint het ook wat warmer te worden. De afgelopen dagen is het wat frisser geweest met veel wind, dus we boffen.
Morgen meer, want elke dag begint hier vroeg en er is altijd veel te doen, liefs en groeten.

• 03 Januari 2017 - 19:51

Martien En Rieki:

Natuurlijk de allerbeste wensen aan allen. Maar dat hadden we al just in time gedaan he.
    Hartelijke groeten uit een kil Nijmegen. Veel reisplezier.

• 03 Januari 2017 - 22:12

Geert Witjes:

Klinkt allemaal goed, wachten hoort helaas bij reizen.
    De nieuwjaarsduik was dit jaar erg koud, -5....
    Even verkouden geweest maar nu gaat het wel weer.
    Voor jullie en natuurlijk voor Kees en Gerrie en de andere Australiers ook een heel goed 2017.
    Blijf genieten.

• 04 Januari 2017 - 00:25

Ton Van Alphen:

Lijkt me wel een bijzondere ervaring: een jaarwisseling meemaken bij zomerse temperaturen!
    Gisteren nog Theo en Monique gesproken en natuurlijk hebben we het ook over jullie reis gehad!
    Noor en ik waren in Beuningen bij de crematieplechtigheid van Carin Peters-Derks. Na afloop hebben Theo en Monique ons afgezet in het centrum van Nijmegen. Het was er koud en de winterkermis lag er verlaten bij. Maar bij Biessels op de Grote Markt was het warm en gezellig! Groetjes van ons, Noor en Ton

• 04 Januari 2017 - 12:27

Hanny Besseling:

Hoi Marian en Henk,

Mooi verslag van jullie beginnende reis. Ook hele mooie foto's zeg!!!! Henk, ik wist niet dat je kon biljarten of is dat alleen voor de foto?
    Theo en ik hebben oud en nieuw in hotel op de Veluwe doorgebracht. Was erg gezellig en tevens rustig. We hadden daar speciaal voor gekozen, na alles wat Theo in 2016 voor de kiezen heeft gehad.
    Jullie ook een heel goed, maar vooral gezond 2017.
    Veel plezier nog, met alles wat jullie nog gaan ondernemen. x'jes

• 09 Januari 2017 - 12:16

Monique Kalloe:

Hoi Marian en Henk

Voor jullie natuurlijk ook nog de beste wensen. Fijn om het nieuwe jaar op zo een bijzondere plek te beginnen. Geniet van jullie reis en ik kijk uit naar jullie volgend reisverslag.

Liefs Monique