The Pinnacles - Reisverslag uit Perth, Australië van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu The Pinnacles - Reisverslag uit Perth, Australië van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

The Pinnacles

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

06 Januari 2017 | Australië, Perth

Die gaan we vandaag bekijken. Volgens iedereen hier niet zo ver maar ze blijken toch een paar honderd km verder op te liggen. Er waren wat bedenkingen, want het zou zo’n 39 gr worden, maar bikkels als we zijn, we gaan. We vertrekken rond 8 uur, eerst een stuk landinwaarts en dan geleidelijk aan weer richting kust, naar het noorden. De uitzichten vanuit de auto zijn geweldig, maar wat een leegte. Zo nu en dan is er een boerderij maar zelfs die kun niet zien liggen. We stoppen voor koffie aan de Moore River Estuary, een prachtige baai net voor de kust. Verderop in Lancelin nog even snel voor een biertje voor de dorst, want daar is tenslotte de mooiste Beergarden van Australie ;-). Het moet gezegd worden, het is er prachtig. Voor alle zekerheid kunnen je nog even blazen voor je vertrekt of je nog wel mag rijden.
Op naar Nambung National Park. De weg er naar toe is prachtig, enorme spierwitte zandduinen, prachtig bloeiende christmas-trees en enorme hoeveelheid Black Boys, vreemde zwarte bomen met een dot gras op de kop. Net als onze zwarte Piet discussie, mogen die bomen niet meer zo genoemd worden, ze heten nu grass trees.
In Nambung aangekomen, staan we verbijsterd te kijken naar de duizenden vingers die uit de aarde komen. Een oude mythe van de aboriginals vertelt dat er geen jonge mannen mogen komen, ze geloven dat dit de vingers van de gestorven voorouders zijn en dat zij hen de aarde in zullen trekken. Het is er prachtig. De kleuren zijn geweldig, het enige stuk met geel zand, de witte duinen en de oceaan op de achtergrond, prachtig, een bijzonder ervaring dus. We maken een wandeling, niet te lang want het is wel heeeeel erg warm.

Lekker terug in de koele auto, op naar Rockingham. Onderweg worden we alweer gebeld en uitgenodigd voor alweer een etentje, dat wordt doorrijden dus. Ik ben op zoek naar een kangoeroe voor de foto en er zouden er honderden zitten, want de waarschuwingsborden staan overal. Maar ik zie er niet een, Werner ziet er een de straat over springen, gelukkig achter de auto want er liggen er heel wat langs de weg. Helaas, gemist dus.
Na alweer een heerlijk etentje liggen we ook alweer te laat op bed. Misschien kunnen we in Nieuw Zeeland uitrusten ;-).
Liefs en groeten voor iedereen en bedankt voor alle leuke reacties.

• 06 Januari 2017 - 11:03

Arjan:

Klinkt geweldig! Ik zie geen check-in's van paps op Untappd dus ik neem aan dat hij de Bob was ;)

• 06 Januari 2017 - 14:12

Ton Van Alphen:

Ik denk niet dat jullie in Nieuw Zeeland kunnen uitrusten. Uit de reisverhalen die ik heb gehoord (o.a. van onze Joep), moet de natuur daar nog overweldigender zijn dan in Australië. Het is niet voor niets dat films zoals 'Lord of the Rings' en 'The Hobbit' daar opgenomen zijn. Jullie rusten gewoon uit in Gendt, als je terug bent. En je trekt daar dan een week voor uit, zoals pensionada's betaamt!

• 06 Januari 2017 - 16:35

Martien En Rieki:

Dus aan het bier???? Marian, dat ken ik niet van je. Zal maar niet zeggen wat je bij ons drinkt, want dan komen er meteen van die rare verhalen .....
    Maar jullie genieten wel! Fijn!
    En als het te warm is, stuur dan maar wat van die warmte deze kant op.
    Hier is het koud en vanavond en vannacht sneeuw en ijzel.......
    Groeten uit Nijmegen.

• 06 Januari 2017 - 21:25

Hans En Monique:

Hai globetrotters!
    Jullie zijn weer eens een heerlijke wereldreis aan t maken, groot gelijk! Wij volgen jullie avonturen met interesse. Straks in Nieuw Zeeland zal dat veel herkenning geven, het is daar zo mooi.
    We wensen jullie nog ongelooflijk veel reisplezier.
    Groetjes, en tot gauw ( wanneer zijn jullie terug in NL?)
    Liefs H&M