er is er een jarig, hoera, hoera - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu er is er een jarig, hoera, hoera - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

er is er een jarig, hoera, hoera

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

21 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

en je kunt wel zien wie ;-). Al vroeg wordt Henk gefeliciteerd met veel appjes en berichtjes en even face-timen met Julia en haar ouders. Morgenochtend (heel vroeg) probeert Theo het met oma ook nog, want tenslotte is hij dan pas jarig in Nederland. Hoop dat het gaat lukken, want die verbindingen pffff. Dat wordt dus een hele lange verjaardag ha ha.

Het is dus nog heel vroeg, maar een blik naar buiten, we kunnen de toppen van Mount Tasman en Mount Cook wel zien al is het grauw vanochtend, jammer maar in ieder geval is het nog helder. Snel een ontbijtje en op naar de heli’s. Er is een echte “startbaan” –hoopjes keien waar hij landt- en waar we kunnen instappen.
Off we go, het is direct indrukwekkend, wat een uitzicht! We vliegen eerst naar de Franz Jozef Glacier. Hij is de afgelopen jaren enorm gekrompen en zonder begeleiding mag je er niet meer op en je kunt er ook niet meer in. Van bovenaf kun je goed zien waarom, heel veel diepe geulen, dus erg gevaarlijk. We zien zelfs een kleine berghut. Dan vliegen we over het grote massief naar een kleinere gletsjer waar we even uitstappen, brrrr heel koud -2 gr. We kunnen de twee grootste bergen van NZ goed zien, even foto’s maken en dan vliegen we naar Fox Glacier. Prachtig.
En dan zit het er al weer op. We besluiten nog even de beroemde plek aan Lake Matheson op te zoeken waar het hele massief spiegelt in het meer. Als we aankomen is het erg grijs en de toppen zitten al bijna in de wolken. Niks spiegelen dus, dan maar een ansichtkaart kopen en daarna nog even een lekkere traktatie in het restaurant aan het meer.

Vervolgens gaan we op pad voor een wandeling naar de Franz Josef gletsjer, we moeten tenslotte ook op de grond even kijken wat we gezien hebben vanuit de lucht. Als we teruglopen begint het zachtjes te regenen, dus dat wordt lekker even lezen bij de kachel.
Morgen gaan we weer verder, kijken wat dan weer op ons pad komt.
Iedereen weer bedankt voor alle leuke berichten, we drinken er een of meer op vanavond, liefs en groeten

• 21 Januari 2017 - 08:49

Trees:

Henk, van harte gefeliciteerd!
    Wat een mooie plek om jarig te zijn. En dan in de heli, spannend hoor.
    Ik geniet van jullie prachtige verhalen en de mooie foto's en ik wens jullie nog heel veel plezier.
    Liefs, Trees

• 21 Januari 2017 - 09:19

Michelle:

Hey Henk.....proficiat met je verjaardig in NZ. Nog heel veel plezier samen.....x nettie en michelle

• 21 Januari 2017 - 09:41

Martien En Rieki.:

Mooie foto's. Voor het weer dat jullie daar hebben geldt hetzelfde in Nederland. Koud dus. Alleen het uitzicht bij ons is niet zo mooi als dat jullie vertonen op de foto's. Letterlijk een plaatje. Goede dag verder en neem er een extra op.
    Ook voor Karlijn en Heiko en Julia en Arjan: proficiat met de verjaardag van jullie vader, resp. schoonvader, resp. opa.

• 21 Januari 2017 - 11:31

Hanny Besseling:

Hoi Henk en Marian.

Allereerst Henk van harte gefeliciteerd, wat een beleving om zo je verjaardag daar te vieren.
    Was zeker wel spannend met die Heli. Ik heb dat ook een keer in Canada beleeft.
    Een hele fijne dag saampjes. x

• 21 Januari 2017 - 13:20

Tonny En Niek:

Hey Henk en Marian,

Henk van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We wensen je nog heel veel goede jaren toe en een hele fijne dag samen. We drinken er vandaag een op speciaal op jou Henk :-)

Alle goeds, groet Tonny en Niek

• 21 Januari 2017 - 14:00

Ton Van Alphen:

Henk, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, ook van Noor uiteraard! Dat had je ook niet kunnen bedenken, dat je op je zesenzestigste verjaardag aan de andere kant van de wereld in een helikopter boven een gletsjer zou hangen! Marian had het over een verjaardagscadeau. Was het echt een verrassing of was je al op de hoogte van haar plannetje? Marian, achter 'varenboom' had je een vraagteken geplaatst. Ik heb het opgezocht en 'fern' betekent inderdaad 'varen'. Henk, nog een gezellige verjaardag! Pak maar een lekker Belgisch biertje; dat doe ik vanavond ook en dan zal ik aan jou denken! Goede reis samen en groetjes van ons!

• 21 Januari 2017 - 18:38

Ria En Jos:

Dag Henk en Marian,

Allereerst VAN HARTE GEFELICITEERD Henk met je verjaardag....prachtig dit te mogen vieren in zo'n verre oorden...!
    Ben even helemaal bijgelezen.......dat was er door de omstandigheden een beetje bij ingeschoten.
    Maar wat een prachtige reis zijn jullie weer aan het maken....Nieuw Zeeland lijkt me echt fantastisch..maar vind ik wel té ver vliegen....
    Nog een heel fijne tijd samen en heel veel groeten van ons............xx!