In de Cederbergen is het heet ...... - Reisverslag uit Cederberg, Zuid-Afrika van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu In de Cederbergen is het heet ...... - Reisverslag uit Cederberg, Zuid-Afrika van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

In de Cederbergen is het heet ......

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

09 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Cederberg

We hebben nog een leuke dag in de buurt van Montegu doorgebracht. Vanwege de hitte zijn met de auto in plaats van per voet naar de warmwaterbronnen gegaan. Het wordt in elk boek genoemd als geweldig om te bezoeken maar het was een complete deceptie. Van het warme water waren enorme zwembaden gemaakt, maar gelukkig was een van de tuinmannen zo vriendelijk om ons de oorspronkelijke bron te laten zien in het pompgebouwtje. Je kunt je onze reacties wel voorstellen! Dan maar een traktorrit door de wijnvelden. Omdat we dachten zoiets doet niemand, dus gaan wij ervoor. Na een lange rit kwamen we bij een grote boerderij en je zult het niet geloven maar het hele parkeerterrein stond vol en de trip was compleet volgeboekt. Hilariteit ten top dus! Maar opnieuw niet getreurd, de,rest van de dag hebben we een geweldige route langs alle wijnvelden gemaakt.
De volgende dag zijn we richting noord-west vertrokken met als eindbestemming Clan William bij de Cederbergen. Onderweg stoppen we in Tulbagh, een leuk dorpje met een straatje met originele Kaapse huizen. Na genoten te hebben van onbetaalbare Afrikaanse bonbons reizen we verder.
Ons onderkomen is een oud longhouse op een prachtige locatie. Nog even snel de omgeving verkend en daarna genoten van enorme lappen vlees!!!!
Vanmorgen zijn we in alle vroegte vertrokken naar de rooibosvelden. We zijn op een boerderij terechtgekomen Groenkol, al generaties in bezit van een Nederlandse familie. De Afrikaanse uitleg konden we prima volgen, de humor ook!
De middag hadden we gepland om de oude missiepost Wuppertahl op te zoeken met de beroemde rotsformaties en de bushmantekeningen in de buurt. De weg bleek een eindeloze graffelweg (wel met de meest indrukwekkende vergezichten) en eenmaal in Wuppertahl aangekomen konden we de weg alleen verder met een stoere 4 x 4, die we uiteraard niet hadden ;-(. Dus maar onverricht ter zake het hele eind terug.
Morgen vertrekken we richting kust en logeren we twee nachten in Paternoster. Wordt vervolgd dus.
Heel veel groeten uit een zeer heet stukje Afrika, slecht 38 gr, maar volgens de bewoners hoort het nu 42 gr te zijn, liefs Henk en Marian en Geert en Everdien

• 09 Januari 2015 - 21:17

Henny Van 't Hullenaar:

Fijn dat het zo lekker warm is. Hier erg nat veel regen. Dus geniet maar van de zon.

• 09 Januari 2015 - 21:21

Theo En Annelies:

Hallo,

Het zijn weer fantastische verhalen.
    Wij genieten op deze wijze weer met jullie mee.
    jullie maken er weer een mooie reis van.
    Het is hier nu aan het regenen dus geniet daar nog maar lekker van de zon.

Helaas hebben wij op 2 Jan. afscheid moeten nemen van Pa.

Groeten van Theo en Annelies

• 10 Januari 2015 - 09:59

Gerrie:

Terwijl hier iedereen in shock is om wat er in Frankrijk gebeurd, vind ik het heerlijk om jullie zonnige verslagen te lezen.
    Heeft TomTom niet aangegeven dat je een 4x4 moest huren? DomDom! Iets dergelijks hebben wij ook meegemaakt in de buurt van St. Lucia Z.A. Eerst een eindeloze gravelweg om ergens naar toe te gaan en na een uur of anderhalf rijden was de weg afgesloten en konden we terug. Dat is ook vakantie!
    Heel veel plezier verder en we kijken uit naar de volgende verslagen.

Groetjes uit een zeer winderig Gendt.

Gerrie en Kees

• 10 Januari 2015 - 13:26

Martien En Rieki:

Hier waaien we bijna weg en regen etc. Zeer herfstachtig.
    Dus genieten we van jullie verhalen.
    Groeten uit Nijmegen.

• 11 Januari 2015 - 15:48

Heiko, Karlijn En Julia:

Mooie verhalen hoor! Geniet er maar van want dadelijk moet er weer hard gewerkt worden. En Julia wil jullie graag weer zien. Elke dag probeert ze te facetimen, maar geen gehoor. Veel plezier.

Knuffel van Julia

• 11 Januari 2015 - 15:48

Heiko, Karlijn En Julia:

Knuffel van Julia

• 12 Januari 2015 - 20:47

Theo:

Is genieten daar in het zuiden aan de foto's te zien, mooie fotos. Hoe was de kreeft of was het langoest? Verschil zit 'm in de scharen, kreeft heeft scharen een langoest niet!
    Ps,de scholeksters zijn aalscholvers!
    Hier alles oké, ma loopt al op haar nieuw schoentjes en belt om de dag om koekjes.
    Maar verder alles onder controle.

Fijne dagen en veel lol, geniet ze.

Monique & Theo

• 14 Januari 2015 - 11:32

Frans En Josephine:

Hoi,
    jullie kunnen beiter doar blieve.
    Tis hier constant kutweir.
    Gr.
    FenF