Midden tussen de wijngaarden - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu Midden tussen de wijngaarden - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

Midden tussen de wijngaarden

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

06 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Swellendam

We zijn alweer een dag in Montegu, een leuk plaatsje midden in een wijnstreek in een langgerekt dal aan de voet van het Langeberggebergte, met de bekende wijngaarden van Robertson, van Loveren en Zandvliet. Ons het hotel is het tegenovergestelde van het vorige. Art Deco gebouw met art deco meubels en veel prullaria, maar ook weer heel leuk. Het is inmiddels ver over de 30 gr zodat de weelderige tuin flink gebruikt wordt.
Onze laatste dag in Swellendam zijn we naar het kleinste nationale park de Bontebok geweest, opnieuw erg mooi. Het park doet zijn naam eer aan, we hebben veel bontebokken gezien. Na een leuke wandeling over Aloëhill en langs de Breederivier zijn we bij het zwembad van Bloomestate neergestreken.
Zoals gezegd inmiddels zijn we alweer op een andere locatie. Na alweer een ontbijt dat niet te evenaren is, zijn we via een prachtige route en over de Trabouwspas naar Montegu gereden. Vanmorgen een boottocht gemaakt, met als vertrekpunt de wijngaard Viljoensdrift. Het is absoluut prachtig hier.
Morgen nog een dagje de buurt hier verkennen en dan vertrekken we richting Clan William.
Alvast heel veel groeten van ons allemaal Henk en Marian en Geert en Everdien

• 06 Januari 2015 - 18:20

Martien En Rieki:

Hallo. Het scheelt minimaal bij jullie zo'n 30 graden met hier. In de plus natuurlijk. Maar daarom niet getreurd.
    Genieten van jullie verhalen. De wijnstreek zal jullie als ""kenners"" wel aanspreken.
    Hartelijke groeten van ons.

• 11 Januari 2015 - 23:06

Joke Lamers:

Prachtig de mooie foto's ,daar geniet ik wel van.
    bedankt Joke Lamers .

• 15 Januari 2015 - 16:10

Martien En Rieki:

Foto 8: Wijngaarden van Viljoensdrift.
    Is dat voor rode en witte wijn?? Of na het drinken van de wijn??
    De wijnranken zien er wel bijzonder uit.