Onze vader (paternoster) zorgt goed voor ons..... - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu Onze vader (paternoster) zorgt goed voor ons..... - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

Onze vader (paternoster) zorgt goed voor ons.....

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

12 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

We hebben inmiddels Paternoster achter ons gelaten, maar ook daar genoten van al het moois. Vanuit de Cederbergen zijn we eerst naar Lamberts Bay gegaan om de kolonie Jan van Genten te bekijken. Alle bekenden waren er ;-). Op weg naar de kust kwam er vanuit de Atlantische oceaan een dikke mist opzetten, jammer maar we hebben toch kunnen genieten van de enorme hoeveelheid Jantjes. Op zoek naar een kolonie zeerobben zijn we uiteindelijk in Elandsbaai aangeland, waar geen zeerobben waren maar wel een geweldig strand, dat ons uitnodigde voor een mooie wandeling.
Paternoster bleek een leuke vissersplaats met heel heel veel wind, waar we bij Koos een goed onderkomen hebben gevonden. De volgende dag hebben we twee kleinere natuurparken bezocht in de buurt, Colombine en Rocher Pan. De eerste had prachtige vergezichten en de beloofde zeerobben en in Rocher Pan zijn we met mountainbikes op pad gegaan van Afrikaanse kwaliteit ;-). In dit park zat een kolonie flamingo's, dus toch nog gezien.
Paternoster is beroemd om haar kreeften dus hebben we ons heerlijk laten verwennen bij de square spoon, hier en daar met wat hulp van onze Carmen. Kortom geweldige dagen aan de kust gehad.
De belevenissen op weg naar Stellenbosch volgen.
Liefs en veel groeten vanuit een paradijselijke plek, Henk en Marian en Geert en Everdien.

• 13 Januari 2015 - 09:22

Martien En Rieki:

Nou nou, wat genieten jullie. En wat een mooie foto's. Een Jantje meer of minder is niet aan de orde.
    Wat een rijkdom van de natuur! Hier is het weer nog steeds herfstachtig. Wind. Regen. Wind Regen. etc.
    Groeten uit Nijmegen aan jullie allen.

• 15 Januari 2015 - 16:04

Martien En Rieki:

Volgens M. zijn het aalscholvers en geen scholeksters?????
    Aalscholvers zitten waarschijnlijk ook in de Gendtse polder.
    Groeten.