Leven als God in Frankrijk - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu Leven als God in Frankrijk - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

Leven als God in Frankrijk

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

13 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

We hebben Paternoster alweer achter ons gelaten. Op weg naar Kaapstad hebben we eerst Westcoast National park bezocht, mooi gelegen aan een prachtige lagune aan de oceaan. Al snel werden elanden gespot, waar Zuid Afrikaanse mensen ons op wezen, het vereist soms wat geoefende ogen! Weliswaar heel in de verte maar later ook dichtbij. Verder nog wat klipdassies, flamingo's en veel andere watervogels. Het park moet in de lente een bloemenparadijs zijn, maar nu zijn de meeste bloemen uitgebloeid, desondanks de moeite waard. Na een stop in het mooi gelegen restaurant zijn we verder getrokken naar Kaapstad, al snel werd de tafelberg zichtbaar. We besloten de tafelberg van de andere kant, vanaf het Bloubergstrand, te bekijken. Nog mooier dan in onze herinnering, met Robbeneiland voor ons.
Na een late maar heerlijke lunch zijn we de wijnstreek in getrokken, op weg naar Knorhoek, waar enkele van ons zich extra thuisvoelen. Knorhoek blijkt een prachtige wine estate te zijn, met wijngaarden waar de druiven voor het wijnhuis Spier groeien. Het is prachtig hier en na een wandeling door de wijngaarden zijn we door Lisl verwend met een heerlijk diner.
Vanmorgen Stellenbosch uitgebreid bezocht en daarna nog een rit door de wijnvelden naar Franschhoek, wat een prachtige omgeving en wat een rijkdom hier. Althans voor de blanken, want de zwarte Zuid Afrikanen moeten rondkomen van zo'n 550 Rand per week. Vanavond zijn we weer verwend in Knorhoek zodat we morgen fris en fruitig op pad kunnen naar Constantia, de laatste stop voor de terugvlucht naar Johannesburg, deze weken zijn omgevlogen.
Inmiddels hebben we voor het komende weekend geboekt in een klein natuurpark in Mabula even boven Johannesburg, vandaar meer.
Alvast veel groeten van Henk en Marian en Geert en Everdien.

• 14 Januari 2015 - 08:37

Martien En Rieki:

Hoezo voelen sommigen zich thuis in Knorhoek?? Hahaha.
    Wederom fijn om te lezen!
    Geniet nog maar een week daar. Wij genieten wel van jullie verhalen.
    Groeten uit Nijmegen.