de kop is er af - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu de kop is er af - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

de kop is er af

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

02 December 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

en we zitten er weer helemaal in.
We waren vergeten hoe prachtig Afrika is, zonovergoten, prachtighe heldere luchten en kleuren. Na een goede nachtrust konden we onmiddellijk genieten van een geweldig uitzicht op de Tafelberg. Het uitzicht werd enigszins vertroebeld door alle bouwkranen, want er wordt wat afgebouwd. De temperatuur is geweldig (warm met een koele oceaanbries) en omdat we bij een vorig bezoek alle musts al gedaan hadden zoals Robbeneiland en de Tafelberg, konden we heerlijk relaxed op pad. Met een open bus hebben we door de stad en langs de kust getoerd. Betoverd mooi!
Na een heerlijke stop bij Camps Bay (ja, ja die voorouders kwamen van ver) hebben we Bo Kaap bezocht, waar we zelfs door de Jordaan gelopen hebben. De stad zelf blijft ook geweldig en er is veel te zien. En na een heerlijk etentje aan de Waterfront -met de eerste fles wijn- zijn we maar vroeg het bed in gedoken.
Het kan fris worden in de avond maar op onze kamer werd het alsmaar warmer (dat heb je als per ongeluk de verwarming aan zet)dus dat was even onrustig.
Vanochtend zijn we op pad geweest naar het natuurpark bij Kaap de Goede Hoop. Onderweg hebben we zelfs nog een walvis met kalf gespot, wat zeer indrukwekkend was en bijzonder want ze horen al een paar weken verdwenen te zijn. Maar ook hier zijn de invloeden van de klimaat veranderingen blijkbaar merkbaar.
Na een prachtige wandeling door het park, waar we dit keer de mooie protea's ofwel de suikerbossies (vorige keer allemaal uitgebloeid) in al hun pracht konden bewonderen hebben we ons uiteraard laten fotograferen op de uiterste Kaap. Dit keer maar eens niet achter het bord!
Verder nog de pinguins op Boulder Beach uitgebreid bekeken en dadelijk gaan we weer heerlijk op pad iets lekkers te scoren met.....
Morgenochtend vertrekken we vroeg naar Lamberts Bay, op weg naar Namibie. We hopen daar nog een internetcafeetje te vinden, want daarna zal het wel wat moeilijker worden.
Heel veel groeten uit dit prachtige land,
Henk en Marian
PS. bedankt voor al jullie leuke reacties en ja Martijn, we moesten gelijk aan de bak in het Afrikaans want onze gids spreekt dat alleen maar.

• 02 December 2007 - 16:06

Chris En Irene:

Als we dit lezen weten we weer waarom Zuid-Afrika ook op ons verlanglijstje staat.Stinkend jaloers hebben we nu al weer mee genoten. Neem lekker af en toe een wijntje en blijf met je handen van de verwarming af, MARJAN? En anders geen wijn meer. Groetjes en geniet er van.

• 02 December 2007 - 18:31

Anneke En Jan Vroege:

Missen jullie de speculaas niet?

Groeten vanuit een stormachtig Nederland.

• 03 December 2007 - 08:27

Harry:

Hoi Lui en nu nog de foto's , ik zie nog steeds de foto's van het zonovergoten Lombokkie.

• 03 December 2007 - 12:17

Geert Everdien:

Hallo Henk Marian
    Zo te horen en te lezen gaat het weer een geweldige reis worden.
    Ga er van genieten want het is zo voorbij en thuis moet je weer aan de bak met de klusjes.
    Groetjes

• 03 December 2007 - 12:35

Martien En Rieki:

Geniet er maar lekker van. Hier volop regen en wind. En Sinterklaas natuurlijk.
    En hebben jullie al Pietermannen gezien?
    Groeten.

• 05 December 2007 - 06:39

Marion:

Zo luitjes, Heel verrassend toen ik jullie eerste mail las. Ik wist niet dat dit in de planning van jullie zat. Geniet maar van de mooie reis. Heel veel plezier en tot ziens.
    Marion

• 07 December 2007 - 15:05

Dorothé:

Wat heerlijk. Spontaan komen de goede herinneringen van Zuid Afrika bij mij weer naar boven. Top!!

En Marian nog bedankt voor de lekkere bonbons!!

Veel liefs