waar zijn de pinguïns gebleven? - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu waar zijn de pinguïns gebleven? - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

waar zijn de pinguïns gebleven?

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

05 Januari 2017 | Australië, Rockingham

Opnieuw een vroege start. Vandaag staat een bezoek aan pinguïn-eiland gepland. Na het ontbijt zet Joy ons af bij Jack en Deb, we gaan met de boot de zee op, naar het eiland waar de pinguïns nestelen. Het is alweer prachtig weer met een gladde zee. Na een flinke klauterpartij staan we op de pier naar het eiland. Tussen het eiland en de kust ligt een lange zandbank, zodat je eventueel ook wadend er naar toe kunt gaan, wij hebben echter de luxe daar afgezet te worden.
Het eiland is een paradijs voor vogels en er is veel te zien, vooralsnog echter geen pinguïns. We wandelen rond, Kees neemt een verfrissende duik in zee en gaan verder op zoek. Als we bijna rond zijn blijkt dat de beestjes apart gehouden worden en dat zij elk uur gevoederd worden en dan bekeken kunnen worden. We kunnen er niet meer naar toe want Jack komt ons al bijna ophalen. Niet erg, die gaan we vast nog wel eens zien. Als we langs de andere eilandjes varen, zien we nog zeehonden spelen in het water. Een prachtig schouwspel. Daarna is het tijd om terug te gaan naar het strand.

Na een snelle lunch, gaan we met Joy en Werner op weg voor een tocht langs de kust. Genietend van de prachtige uitzichten bezoeken we eerst in Freemantel. Een erg leuke stad, genieten daar van een biertje in de lokale brouwerij en een fish (dit keer inktvis) and chips uit papier ;-). Daarna door naar Perth voor een bezoek aan Kingspark met een prachtig uitzicht over de stad en de haven. Voor meer bezoekjes is geen tijd want we worden alweer verwacht op een BBQ bij Marty, de zoon van Jack en Deb. Ja, we rennen van de ene uitnodiging naar de andere, vervelend is echt wel anders. En voor we het weten is het alweer (te) laat voor we het bed in duiken. Morgen weer meer. Hartelijke groeten van ons beiden.

• 05 Januari 2017 - 18:06

Martien En Rieki:

Wat een belevenissen wederom. Fijn dat jullie zo genieten! En dat wij kunnen meegenieten van de verhalen. Hartelijke groeten aan iedereen.

• 05 Januari 2017 - 23:48

Ton Van Alphen:

Fish and chips doen me denken aan mijn eerste bezoek aan Londen in 1962, waarbij de frietjes werden geserveerd in een tot puntzak opgerolde krant van de vorige dag. Eerst de frites, dan een portie schol er bovenop en de visolie vermengde zich meteen met de drukinkt. Niemand bekommerde zich daarom en we hebben heerlijk gegeten! Zie uit naar het volgende verslag!

• 06 Januari 2017 - 00:59

Gerrie:

Dat komt me bekend voor, toch nog tijd gevonden voor een verslag. Ik probeer het ok nog even. Dat valt niet mee zo'n vol programma en de Australische gastvrijheid. Tot straks!