het is bijna voorbij - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu het is bijna voorbij - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

het is bijna voorbij

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

07 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

die prachtige zomer in Nieuw Zeeland. Gisteren vierden we “New Zealand Day” met de Kiwi’s. Al vroeg in de ochtend zijn we naar de Waitangi Treaty Grounds vertrokken. Dachten we een van de eersten te zijn, mooi mis. Het was al heel druk. Frank had ons precies uitgelegd waar we moesten parkeren en daar konden we ook afscheid van hem nemen. Honderden eetstalletjes waren al bemand en er werd al veel gebruik van gemaakt ;-). Het viel ons op dat een heel groot gedeelte van de bezoekers hier Maori waren.

Omdat de grote waka niet op zijn plaats lag en ook nergens aangemeerd was, besloten eerst maar eens rond te kijken, want het kon best nog wel even duren omdat het eb was. We zijn eerst bij het Treatyhuis gaan kijken, daar werd destijds de overeenkomst getekend. Vervolgens naar de oude Marae en daar werd een gezamenlijke kerkdienst gehouden waarbij zo ongeveer alle religies vertegenwoordigd waren, naast speciale gasten en een hoge piet van de marine en ik denk de hoogstgeplaatste onder de Maori. Mooi om mee te maken.

Toen we enige tijd later weer bij het water gingen kijken zagen we de waka’s nog net weg varen. Waar ze ineens vandaan gekomen zijn, geen idee. Volgens de omstanders kon het nog wel heel lang duren voor ze weer terug kwamen. We besloten dus om richting Auckland te vertrekken om op tijd de auto in te leveren.

Toen we door Paihia kwamen, zagen we toch de waka’s weer terug komen richting Waitangi. Ver weg, maar het moet gezegd worden, wel heel indrukwekkend.

Dus op naar Auckland, opnieuw een lange rit, met een behoorlijke file niet ver voor Auckland, gelukkig waren we op het nippertje anders hadden we een dag moeten bij huren. Vanaf de brug hadden we een prachtig uitzicht op de stad.

Bij het opstaan vanmorgen ziet het er buiten behoorlijk bewolkt uit. We besluiten met de ferry naar Waiheke Island te gaan, een van de mooiste eilanden op het zuidelijk halfrond volgens de mensen hier. We hebben daar een prachtige wandeling door en langs de wijngaarden gemaakt. Wijnproeven kan ook maar dat hebben we zo vroeg in de ochtend maar niet gedaan. Inmiddels is de lucht alweer bijna blauw en het is al erg warm geworden, dat wandelt minder aangenaam zo midden op het eiland, dus op naar de kust. Het moet gezegd worden het is prachtig hier.
We besluiten ook nog een stukje te lopen langs de kust. Daar aangekomen blijkt er een kunst-trail te zijn, dus dat hebben we ook nog even mooi meegenomen. En dan weer terug naar Auckland.
Het wordt tijd om afscheid te nemen van de geweldige en prachtige land. Morgen vertrekt ons vliegtuig, maar pas in de avond zodat we nog wat uurtjes hier kunnen doorbrengen. Het slot van dit avontuur zal ik dus vanuit Nederland plaatsen.
Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties en tot binnenkort…………

• 07 Februari 2017 - 10:33

Martien En Rieki:

Wat hebben jullie genoten. We wensen jullie een heel goede terugreis en tot ziens in Nederland.
    xxxx

• 07 Februari 2017 - 10:35

Michelle:

Hoi Henk en Marian. Mooi te lezen hoe intens jullie reizen in dit prachtige land. Daarbij schrijven jullie ( wie ?) ook nog eens heel beeldend. Bedankt voor jullie reisblog en goed thuis. X Nettie en Michelle

• 07 Februari 2017 - 14:11

Ton Van Alphen:

Wat een geweldige reis hebben jullie achter de rug! En via de onderhoudende reisverslagen en foto's hebben wij kunnen meegenieten en reageren! Voelt nu toch ook als een beetje 'afscheid nemen'! Degene die deze site bedacht en opgezet heeft, verdient een pluim. Een 'bonus' gaat te ver en het woord is ook een beetje beladen, maar hij zou er best een passend cadeautje voor mogen krijgen! Goede terugreis naar de Distelakker!

• 07 Februari 2017 - 15:01

Iris:

De laatste loodjes...en het zware deel is het afscheid nemen van een prachtig land. Geniet nog even zolang het kan.
    Een voorspoedige en veilige terugreis gewenst. Willen jullie er rekening mee houden dat er een koudefront over Nederland trekt? Dat begint al op korte termijn. Voor bepaalde werkzaamheden hier op kantoor heeft dat wel gevolgen, jullie weten wel welk werk het hier betreft. Te koud om bepaalde acties nu uit te voeren. Winterkleren mee in de handbagage dus!