Verjaardag in Bahir Dar.... - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu Verjaardag in Bahir Dar.... - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

Verjaardag in Bahir Dar....

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

21 Januari 2012 | Ethiopië, Bahir Dar

Dag 9, 21 januari Bahir Dar
Verjaardag in Bahir Dar

Hi allemaal,

Allereerst allemaal hartstikke bedankt voor alle berichten en felicitaties. We hebben de reacties op de site gezien en de sms op mijn gsm-nummer, maar Henk heeft zijn telefoon niet meegenomen, dat moet dan wachten tot we terug zijn, maar ook dan bedankt! Heel apart om hier je verjaardag te vieren, we hebben tijdens onze reis-ochtend getrakteerd op koffie met cake, heel gezellig! Van de groep heeft Henk twee cd-tjes gekregen met Ethiopische muziek.
Vanmorgen zijn we weer vroeg vertrokken op weg naar Bahir Dar. Opnieuw een prachtige rit, heel ander landschap. Het is hier de derde dag van Timkat en tevens de dag van de heilige Michael. Dus weer processies en veel feesten. De hele dag zagen we rond de grotere dorpen mensenmassa's op weg naar de vieringen. Grote groepen jongens met stokken (mannen hebben hier altijd een stok bij zich) dansend op straat. Onder een groepje bomen komen ze bijeen en vieren met elkaar het feest. Veel te zien dus.
Bahir Dar ligt aan het enorme Tanameer en de omgeving is moerasachtig, dus nat en daardoor ook groen. Maar ook veel vogels, onderweg hebben we ibissen, kraanvogels en maraboets gezien en uiteraard veel kleurig klein spul waarvan we de namen niet kennen.
Vanmiddag hebben we een prachtige wandeling gemaakt naar de watervallen van de Blauwe Nijl. Vroeger 400 m. breed zo ongeveer als de Victoria watervallen. Maar er is een krachtcentrale geplaatst en nu gaat nog 5% naar de watervallen en het is nu ook nog de droge tijd dus van de grootsheid is niet veel meer over. Nog steeds indrukwekkend, maar vooral de omgeving is heel mooi.
Morgenochtend gaan we varen op het meer en bezoeken wat kloosters die op de eilandjes in het meer liggen. In de loop van de middag moeten we naar het vliegveld want dan vliegen we terug naar Addis. De dag erna start de reis naar het veel primitievere zuiden. Het is dus maar de vraag of we dan veel contact zullen hebben.
We genieten allemaal volop van dit bijzondere land, veel liefs en groeten
Henk en Marian

• 21 Januari 2012 - 20:08

Gerrie En Kees:

Goede vlucht en een fijne voortzetting van jullie reis. De reisleider zal best wel ergens een internetcafe weten te vinden.

(Ik heb jullie nog een e-mail gestuurd. Heb je die gelezen??????)

• 22 Januari 2012 - 00:28

Ton Van Alphen:

Ben benieuwd naar jullie reisverslagen uit het zuiden! Goede reis!

• 22 Januari 2012 - 11:04

Chris En Irene:

Mooi dat alles nog steeds voorspoedig verloopt. Veel plezier in het zuiden en hopelijk is er een internet-cafe te vinden. Lezen alles weer met heel veel plezier.

• 22 Januari 2012 - 11:15

Ria & Jos:

Allereerst nog onze te late felicitaties Henk voor je verjaardag. Dat je een bijzondere verjaardag hebt gehad is in elk geval zeker. We waren wat achter met het lezen van de verslagen (wat p.c.-problemen), maar wat een belevenis weer. Nog een heeel fijne voortzetting van jullie reis, maar dat zal vast wel lukken...! Groeten

• 22 Januari 2012 - 12:43

Nora En Evert:

Eindelijk een berichtje van ons.
    We hebben jullie uiteraard weer met veel belangstelling gevolgd. Een heel bijzondere bestemming deze keer.
    We smullen van de schrijfwijze die we uiteraard al jaren kennen, en horen er eigenlijk ook al jouw stem bij, Marian.
    Henk van harte, je moet er iets voorover hebben om je verjaardag niet thuis te hoeven vieren (heah!!).
    Wensen jullie nog een mooi vervolg en we schrijven/zien elkaar snel.

grts Evert en Nora