Een goed begin van het nieuwe jaar - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu Een goed begin van het nieuwe jaar - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

Een goed begin van het nieuwe jaar

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

02 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Allereerst de beste wensen voor jullie allemaal voor een geweldig 2015! We zijn het nieuwe jaar begonnen met Afrikaanse champagne (die uiteraard hier anders heet) en een gezellig potje kaarten op een prachtige locatie ver van de bewoonde wereld in dit geval Knijsna. Na een lange rit in de mist en regen hebben we Tsitsjikamma national park bezocht, waar ineens de zon te voorschijn kwam, nog steeds even mooi als 15 jaar geleden, maar de beloofde dolfijnen hebben we niet gezien, wel een heerlijke wandeling gemaakt. Daarna op weg naar Portland manor, niet eenvoudig te bereiken maar wel heel mooi. Een oud Engels landhuis op een enorm landgoed met zebra's, struisvogels en veel vogels. De braai stond al aan en we konden zo aansluiten voor een heerlijke maaltijd, helaas zonder oliebollen. Vanmorgen Knijsna bezocht, een leuke stad, op weg daar naar toe stak een springbokkie de weg over, blijft apart hoeveel wild hier rondloopt. Inmiddels is de temperatuur hoog en de lucht strak blauw. De lagune van Knijsna hebben we per boot bekeken en opnieuw geen dolfijnen gespot.
De rest van de middag heerlijk luierend bij het zwembad doorgebracht zodat we uitgerust morgen verder kunnen trekken naar Swellendam.
Hartelijke groeten van ons allemaal en bedankt voor al jullie lieve berichten
Henk en Marian, Geert en Everdien

• 02 Januari 2015 - 09:09

Bailey Magda:

Beste Henk en Marian,

Veel dank voor de beste wensen en voor jullie ook zo veel.
    Jullie zijn in elk geval al het jaar goed begonnen,ik las dat jullie naar Swellendam gaan wij hebben daar gelogeerd in Old Mill Guest house & restaurant waar je super goed kunt eten,de eigenares Nikki een Belgische is een hele toffe madam mijn zus Odette is er van toen bevriend mee gebleven mocht je er naar toe gaan wil je heel veel groetjes geven van ons.
    Verder lees ik met veel plezier jullie reisverslag verder.
    Nog veel plezier.
    Veel groetjes.
    Magda

• 02 Januari 2015 - 11:00

Martien En Rieki:

Ook voor jullie en natuurlijk allen die dit lezen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Vooral een goede gezondheid.
    Proost, zeggen we tegen jullie. Op de foto te zien zitten jullie aan de bubbels??
    Overgestapt van de n.... rooie??
    Heel veel groeten uit Nijmegen.

• 02 Januari 2015 - 11:06

Marian:

Vanuit Bilthoven wensen Wim en ik jullie een heel goed en gezond 2015 toe.
    Bedankt voor de leuke verhalen, alles gaat ook voor ons een beetje leven, zoals jij het beschrijft.
    Tot ziens in februari.
    Groetjes Marian

• 02 Januari 2015 - 12:11

Ingrid En Gerard:

Hallo Henk en Marian,

Vanuit Bemmel een gezond en gelukkig 2015 toegewenst met veel mooie reizen.

Geniet van de prachtige vakantie, wij gaan weer aan de slag en blijven jullie volgen.

Groetjes van Ingrid, Gerard en de kids.

• 02 Januari 2015 - 18:45

Theo En Annelies:

Hoi Henk en Marian vanuit Gendt een gezond en gelukkig 2015 toegewenst!!
    Groetjes van Theo en Annelies

• 09 Januari 2015 - 13:51

Henny Hullenaar :

Wat leuk om weer te lezen. Volgens mij hebben jullie dezelfde route als wij toen der tijd.
    Hebben toen ook Tsisikamma national park bezocht 100 km lang kust gebied met massieve kliffen.en die grote boom 36 meter hoog in park opgezocht. Toen ook erg genoten .
    Zoals jullie nu ook Wij waren in september.en zijn toen van knijsna met Choo - tjoe stoomstrein naar Wildernes- George gegaan.