hiep hiep hoera, er is er een jarig - Reisverslag uit Perth, Australië van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu hiep hiep hoera, er is er een jarig - Reisverslag uit Perth, Australië van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

hiep hiep hoera, er is er een jarig

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

07 Januari 2017 | Australië, Perth

en dat is zij, Gerrie dus! Er is een verrassing georganiseerd door David en zijn vrouw. We hebben om 7 uur in de morgen een BBQ aan het strand!!!!! Lekker vroeg want de verwachte temperatuur is 43 gr of meer.
Als we even na 7 uur aankomen is het al lekker warm en bijna iedereen is er al. Het is ongelooflijk hoe goed alles hier georganiseerd is. Er staan overal prachtig barbecues, gas en elektrisch en die worden onderhouden en schoongemaakt door mensen van de gemeente. En het is ook nog eens gratis: That is normal, they have to, its the Australian way! Ze waren net klaar met schoonmaken toen we aankwamen, spic en span dus. Het is een stevig ontbijt, eerst een kangoeroe-spies en dan allerlei lekkers.
Tot slot een prachtige taart, we hebben de hele dag niets meer kunnen eten pffff.
Daarna zijn we hier op het strand nog even gaan kijken bij de zwemlessen van de kleinkinderen van Joy.

Na de lunch heeft Jack een uitje bedacht. Verder inlands ligt een kamp (nu museum) van Europese gevangenen uit de Tweede Wereldoorlog. Genietend van de prachtige vergezichten kwamen in het bos aan. Buiten de auto was het inmiddels bloedheet geworden, op naar het kamp. We dachten even kijken en wegwezen, maar het bleek een fikse wandeling, waarbij we ons ook nog eens verlopen hebben. Het moet voor de gevangenen hier ronduit vreselijk geweest zijn. Die overweldigende hitte, nagenoeg geen water, midden in deze eenzaamheid en dan ook nog zwaar werk: bomen kappen. Ongeveer gekookt en oververhit kwamen we terug bij de auto, dus de eerstvolgende stop was een koele pub ha ha.
Verder nog overal wat rondgekeken en dit keer hebben wel de beloofde kangoeroes gezien. Op de golfbaan is het bijna een plaag, ze komen op het verse gras af. Het krioelt hier van die grote springbeesten.
Voor morgen zijn er geen plannen gemaakt, Werner moet een dagje werken en wij besluiten dat de vier Hollanders een dag met de trein naar Perth zullen gaan.
Morgen meer.

• 07 Januari 2017 - 15:40

Martien En Rieki:

De hartelijke gelukwensen voor Gerrie. En dat hebben jullie dus goed gevierd!! Heel bijzonder om dat op die manier te doen en mee te maken.... dat kunnen we hier niet zeggen. De hele dag glad. Er is wat sneeuw gevallen en het ijzelt op diverse plaatsen .....
    Dat kamp/museum van europese gevangenen uit de Tweede Wereldoorlog. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Welke nationaliteit van de gevangenen??? Werden die dan op transport gesteld naar Australië???

Nog veel plezier. En geniet in Perth morgen.
    We lezen de verhalen wel.
    Groeten!!

• 07 Januari 2017 - 15:47

Karlijn & Heiko & Julia:

Waar zijn de foto's van de kangaroooo's?!?!

• 08 Januari 2017 - 00:22

Ton Van Alphen:

Ik heb dezelfde vragen als Martien en Rieki. Of waren het misschien gevangenen uit de negentiende eeuw?
    Australië was in die eeuw een Engelse strafkolonie. Veel plezier in Perth!