en daar zijn we dan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu en daar zijn we dan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

en daar zijn we dan

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

13 Maart 2007 | Indonesië, Medan

Hallo allemaal,

De kop is er af. Na een rustige perfecte vlucht zijn we veilig geland op Singepore. Daarna bracht een vlucht met Silk Air ons naar Medan. Daar begon het echte leven, omdat we al een visum hadden stonden we een paar minuten buiten want zelfs de bagage werd voor ons verzorgd. Al die service, dat is wel even wennen. Met een prachtige orchidee opgespeld hebben we van het ochtendgloren in Medan kunnen genieten. Gezien het idioot vroege tijdstip werd er gelijk een stadrondrit, koffiepauze, geld pinnen en aansluitend een lunch geregeld voordat we totaal brak naar ons hotel konden. Maar na een verkwikkend slaapje en bad zijn we weer helemaal fris de stad ingetrokken.
Medan is niet echt indrukwekkend, wel druk en stoffig maar toch weer genoten van alle geuren, vreemde zaken en eigenlijk alles wat de orient zo boeiend maakt. Na een zeer muzikaal en heerlijk diner hebben we toch maar weer snel ons bed opgezocht.
Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken naar het Tobameer. Een gigantisch kratermeer op midden Sumatra, met een eilandje in het midden, nou ja eilandje. het is toch nog altijd groter dan Singapore. Onderweg de ogen uitgekeken, veel te zien en te doen uiteraard. De afstand was maar 180 km maar gezien de drukte en de kwaliteit van de wegen doe je er een hele tijd over. De Batakdorpen zien er weer heel anders uit, vreemde puntdaken in de vorm van boten, het lijkt eigenlijk wel op de entrée van de Efteling. Die vorm komt ook terug in de graven die je ook overal ziet. De Batakkers worden na vijf jaar opgegraven en de botten worden dan opnieuw –met een groot feest- begraven in prachtige stenen huisjes.
Na een prachtige boottocht zijn we aangekomen op Tuktuk, het schiereiland van het grote eiland. We hebben een prachtig hotel dat sprookjesachtig ligt op de helling van het schiereiland. Voor onze kamer kunnen we heerlijk buiten zitten genieten van het overweldigende uitzicht. We blijven hier een paar dagen en gaan voornamelijk oude Batakdorpen bezoeken en alles wat daar bij hoort.
De voor ons nieuwe reisorganisatie is tot nu toe perfect! Bijna de helft van de groep heeft banden met Indonesie of komt er zelf vandaan. De meesten vertelden dat zij van het land wilden genieten maar dan zonder familie. Familiebanden kunnen behoorlijk knellen en het schijnt dat wanneer zij hier op bezoek komen hun familie wel erg groot lijkt uit te worden!!! Er wordt dus aardig wat Bahassa gesproken wat voor ons alleen maar handig is.
Zo dat was alvast wat van de eerste indrukken van wat nu al een geweldige vakantie lijkt te worden.
Veel groeten vanuit een prachtige bestemming,
Henk en Marian

• 14 Maart 2007 - 06:27

Marion:

Het is altijd weer leuk om te horen/lezen hoe het met jullie gaat. Ben best een beetje jaloers. Ik hoorde dat een verre nicht van je uit Beek, Els van het Erve-Hendriks (van Toos van de Postweg) ook in Sumatra is. Wie weet kom je haar tegen.
    Heel veel plezier en liefs Theo en Marion.

• 14 Maart 2007 - 11:11

Rieki:

Het is weer genieten van jullie verhalen. Groeten vanuit een zonnig nijmegen ook van Martien.

• 16 Maart 2007 - 13:45

Everdien Geert:

Hallo Henk Marian
    Leuk verhaal ,jullie hebben het goed naar de zin,en wij ook in Oerganda.Zitten nu in Soroti bij Nel en Evert(klant van mij}en hebben net hun nieuwe huis en de school bewonderd.
    Morgen reizen we weer verder door de groene parel van Afrika,

Groetjes Geert Everdien

• 16 Maart 2007 - 17:05

Harry:

Hoi luitje3s
    Lekker genieten van het eiland het is een van de mooiste die wij gezien hebben, de mensen zijn erg lief en behulpzaam. Komen jullie op bali dan hoop ik dat jullie tijd hebben om naar het reisbureau te gaan welke adres ik reeds naar jullie verzonden heb, de mensen weten er van, Hopelijk kunnen we met hen zaken doen om meer toeristen vanuit Bali naar Lombok vv te krijgen.

Groeten Harry en Lineke