nog een paar nachtjes slapen en - Reisverslag uit Gendt, Nederland van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu nog een paar nachtjes slapen en - Reisverslag uit Gendt, Nederland van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

nog een paar nachtjes slapen en

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

29 Augustus 2010 | Nederland, Gendt

dan vertrekken we naar Beijing! Samen met Arjan reizen we 29 dagen langs de meest bijzondere bestemmingen op deze aardbol. We hebben er al heel lang naar uitgekeken maar nu is het dan bijna zover.

We gaan genieten van de Verboden Stad en veel andere bezienswaardigheden van Peking. Wat dacht je van een wandeling over de beroemde muur en een bezoek aan het zomerpaleis van de keizer.

Het terracotta leger in Xian slaan we ook niet over. We hebben er al een glimp van gezien in Drente, maar nu dus in het echt.
Daarna een lange reis naar Tibet. Met de hemeltrein reizen we in anderhalve dag over de Tibetaanse Hoogvlakte naar Lhasa. We hopen het Potala met eigen ogen te zien en na al het moois in Lhasa reizen we door naar Shigatse en Gyantse om het "platteland" van Tibet te bekijken en dan weer terug naar Lhasa.

Vervolgens vliegen we naar Chengdu. Een verrassende aanpassing in het programma, zodat we onverwacht ook de panda's kunnen bekijken.
Vervolgens naar Lijiang aan de Yu-rivier, Dali, Kunming, Guilin, Yangshuo en Guangzhou. Per bus, te voet, op de fiets of per boot gaan we genieten van al het moois dat het zuiden biedt.
We eindigen in Hongkong.

Ik hoop dat ik mijn reisverhalen af en toe aan jullie kwijt kan in een internetcafe, maar dat blijft altijd afwachten of dat ook inderdaad gaat lukken.
We hebben er zin in en nu maar hopen dat de weer- en reisgoden ons goed gezind zijn.

Veel groeten,
Henk, Arjan en Marian

• 29 Augustus 2010 - 16:07

Arjan:

Zo te zien werkt deze site ook achter de chinese firewall. Zal voor de zekerheid eens kijken of ik een VPN ergens kan installeren mocht e.e.a. niet door de censuur komen :)

• 29 Augustus 2010 - 16:28

Anneke En Jan Vroege:

Veel plezier!

Groeten uit Woerden

• 29 Augustus 2010 - 16:34

Gerrie:

Ik durf te wedden dat jullie je reisverhalen wel kwijt kunnen in een internetcafe in China. Heel veel plezier. We wachten de verhalen en foto's vol spanning af.

• 29 Augustus 2010 - 16:56

Chris En Irene:

Heel veel plezier en gaan proberen jullie te volgen. Zijn zelf vanaf 2-9 voor 3 weken in Griekenland.

• 29 Augustus 2010 - 17:38

Dorothé & Alexander:

Ni Hao,

Wij wensen jullie heel veel plezier toe. Geniet van al het moois!
    Ik ben reuze benieuwd hoeveel er in een paar jaar tijd veranderd is.

Veel liefs en groetjes

• 29 Augustus 2010 - 23:04

Ton Van Alphen:

Geweldig, Marian en Henk!
    Jullie hebben fantastische, onvergetelijke weken voor de boeg!
    We kijken uit naar jullie reisverslagen!

groetjes,
    Noor en Ton

• 30 Augustus 2010 - 08:10

Jos & Ria:

Na deze vakantieweken vast wéér een hele ervaring rijker..! We wensen jullie een geweldige tijd en hopen één en ander toch mee te krijgen, want zelf vertrekken we in die tijd met Nieke & Bob naar Indonesië, we gaan de eerder afgebroken reis afmaken, maar nu met z'n vieren, dus ook iets fantastisch om naar uit te kijken. We vliegen via Hongkong, dus wie weet rond die tijd..!
    Héééél veel genieten samen...!

• 30 Augustus 2010 - 12:47

Ellen Ebregt:

Hoi Marian en Henk,

Ik wens jullie een hele mooie reis met hopelijk goed weer en ga natuurlijk de reisverslagen weer met veel belangstelling lezen.

groeten van Peter en Ellen Ebregt

• 30 Augustus 2010 - 14:55

Jenny:

Veel plezier hoor en veel genieten. Het lijkt mij buitengewoon en anders dan wat jullie tot nu toe gedaan hebben. Ben heel beniewd naar de verslagen. Heel veel reisgenot toegewensd vanuit Schotland.xxxxxxx

• 31 Augustus 2010 - 05:32

Marion Verstegen:

Hallo luitjes,
    We wensen jullie een gezellige reis en veel plezier.
    Geniet er van. Ik ben best een beetje jaloers.
    Groetjes Theo en Marion

• 02 September 2010 - 19:31

Gerard, Ingrid, Kids:

We wensen jullie een heel plezierige reis en gaan weer genieten van de verhalen! Arjan, doe maar een beetje kalm aan met de oudjes, laat ze af en toe uitrusten!

• 04 September 2010 - 14:28

Danielle Te Lindert:

Hallo

ik kijk ontzettend uit naar jullie verhalen.
    Heel veel plezier!

Groetjes Danielle

• 07 September 2010 - 09:12

Leon Cheung:

Beijing heeft niet één maar twee zomerpaleizen.
    De eerste is door jullie westerlingen met de grond gelijk gemaakt!
    Even googlen waar dit paleis zich bevindt.
    Is de moeite waard er naar toe te gaan en je even achter de oren te krabben.

Lekker gegrilde sprinkhanen/ schorpioenen eten bij de beroemste eetstraat van Beijing: Wang Fu Jing

En niet vergeten om naar de Ming graftombe te gaan.

Veel plezier.

• 07 September 2010 - 11:44

Danielle:

Mag ik mee ????

• 07 September 2010 - 11:45

Danielle Bouwman:

Zie bovenstaand bericht.

Voor alle duidelijkheid ...

• 07 September 2010 - 15:33

Martien En Rieki:

Wij wensen jullie alledrie een heel bijzondere vakantie toe. Wij hebben genoten van een prachtige vakantie in Noorwegen, de foto's zien jullie t.z.t. wel!!
    Hartelijke groeten en dikke kussen en een speciale verjaardagsgroet voor Arjan.

• 07 September 2010 - 15:59

Ivonne:

Veel plezier op vakantie, geniet ervan!

• 07 September 2010 - 21:27

De Dewitjes:

Veel plezier,Arjan proficiat het is nu oudjaar voor jou.

• 09 September 2010 - 00:52

Peter & Johan+:

Wat een prachtige reis. Johan's advies was altijd: "geniet je suf of je deugt niet" maar dat is jullie niet vreemd met jullie mooie reizen. Ik ben stront-jaloers. China ligt niet in mijn financiële scoop, ik ga in december 10 daagjes naar Egypte als compensatie van mijn door ziekte niet doorgegane backpackers trektocht-reis door Syrië,. Helaas in m'n uppie, ik mis Johan, mijn maatje en "broertje" nog erg, mijn lief beestje. Jullie hebben elkaar nog (geen "verwijt "hoor, dat is alleen maar heerlijk) en geniet van elkaar en jullie heerlijke reizen. Fantastisch dat jullie dit kunnen doen. Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie belevenissen. China is zo exotisch voor westerlingen: een cultuurshock misschien?
    Ik wens jullie heel veel plezier en een fantastische reis.
    Ik wil graag de foto's t.z.t. bewonderen.