Soms komen voorspellingen niet uit - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu Soms komen voorspellingen niet uit - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Marian en Henk Lamers - WaarBenJij.nu

Soms komen voorspellingen niet uit

Blijf op de hoogte en volg Marian en Henk

19 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Wanaka

en dat is fijn, want we hebben vandaag best mooi weer gehad, wat mini-buitjes maar dat was geen probleem, zelfs af en toe een blauwe lucht. Dit in tegenstelling tot de westkust en het Noordereiland, daar zijn overal overstromingen. We krijgen bij het ontbijt het advies om eerst informatie op te vragen voor we vertrekken naar Franz Josef Glacier morgen. De Haastpass kan dicht zitten, op de radio hoorden we dat de Arthurpass in ieder geval tot en met zaterdag gesloten blijft. Als dat zo is hebben we echt een probleem, want er is maar een weg ha ha.
Maar als gezegd, we hebben vandaag geboft en omdat het niet zo nat was, verwacht ik dat het morgen ook wel zal meevallen.

Eerst een prachtige wandeling langs de rivier de Upper Clutha, het schijnt de snelst stromende ter wereld te zijn en vervolgens zijn we langs Lake Wanaka gereden om toch een kijkje te nemen in het dal van de Rob Roy Glacier. Prachtig daar, elke keer weer zijn we onder de indruk hoe prachtig het hier is en zo afwisselend. We zijn gestopt bij het eerst riviertje waar we door moesten rijden, je weet maar niet wat je te wachten staat en er is geen bereik voor mobiele telefoons, bovendien staat onze auto niet hoog op de poten.

Morgen dus weer een wat langere rit over het hooggebergte, we zijn benieuwd hoe ver we komen. Morgen meer, hartelijke groeten voor allen

• 19 Januari 2017 - 09:40

Martien En Rieki:

Hallo beste mensen. Fijn om dit verslag weer te lezen. Jullie genieten. Marian, je poseert op de foto's als een fotomodel. Nieuwe carriëre? Hartelijke groeten uit Nijmegen,

• 19 Januari 2017 - 11:46

Hanny:

Hallo luitjes,

Leuk om te horen dat jullie zo genieten. En wat een mooie foto's, jullie kijken zo ontspannen.

groetjes en xxjes

• 19 Januari 2017 - 14:18

Geert Everdien:

Hallo Henk Marian
    Mooie verhalen. En beetje spanning of iets wel of niet kan is toch leuk..

• 19 Januari 2017 - 17:00

Ton Van Alphen:

Op de foto's ziet het er allemaal prachtig, maar wel zéér verlaten uit! En dan geen bereik voor je mobieltjes.
    Lijkt me niet handig in geval van auto- of andere pech. Of zit ik nou te zeuren? Welnee!
    Ook voor jullie geldt: no risk, no fun!

• 19 Januari 2017 - 19:27

Hans En Monique:

Goodmorning! Zijn we de eerste ( naast Marjan en je kids) die je feliciteren met je verjaardag? Van harte Henk! Wat n plek om je verjaardag te vieren! We genieten van de smeuiig geschreven verhalen en beleven onze reis van destijds helemaal opnieuw. We hopen dat t weer de komende weken wat meer mee zit en dat jullie de gletsjer "in" kunnen. Dat is fascinerend. Geweldig he dat Nieuw Zeeland alle landschappen van Europa heeft, maar dan zonder het drukke toerisme. Geniet er nog intens van! Veel plezier nog.
    Liefs Hans en Monique

• 19 Januari 2017 - 20:29

Theo Aarntzen:

Hoi Henk, gefeliciteerd van ons!!! Wat een mooie plaatjes en idem dito verslagen. Ziet er allemaal fantastisch uit. Veel plezier daar en we blijven jullie volgen.!
    Theo en Annelies